Tuesday, January 5, 2010

HIDUP IBARAT PUTARAN RODA

Assalamualaikum wbt...
selamat berjumpa lagi setelah lama kite tidak berjumpa.
topik kali ni mangenai HIDUP IBARAT RODA...
adakah ia benar? atau tidak?? tepuk dada tanya lah selera, anda sendiri yg mengetahui jwpnnya.
ada masanya kita duduk di atas dan ada masanya kita duduk dibawah. adakah ia selamanya? tidakkan...bergantung pd dri kita sndr.
apabila kita duduk dia atas, kita akn berasa bahagia, gembira, bersykur, penuh nikmat dan segalanya yg positif2 belaka.
namun, bila kita berada di bwh segala tntg negatif akan menerpa di minda kita. mengapakah ia terjadi??x cukup hebatkah kita? dimana kesalahan kita? apa yang tidak kene? apa yang mengganggu kita tuk mencapai matlamat atau apa yg membuatkn kita berada di bwh???
sume jawapan bg pertanyaan di atas ada pd diri anda sendiri. anda lebih mengetahui kelebihan dan kekurangan pd dri anda. dlm erti kata lain, anda adalah dri anda dan anda sepatutnya mengenali dri anda sendri sblm org lain mengenali dri anda.

kadang2, kita sendri tidak dpt mengenali dri kita dengan baik. ia benar bukan? bak kata lain, roda yg sedang berputar itu tak tahu dimana ia harus berhenti, adakah di atas atau di bwh....
apabila dri sndr sudah tidak mengetahui dan tidak mengenali dri sndr, inilah yg akn terjd. roda berputar tnpa berhenti dan jika berhenti tak tahu dimana ia akn berhenti. justeru itu, kenali lah dri anda supaya anda tahu dimana titik permulaan perjalanan anda dan dimana harus anda perbaiki kesilapan anda. dan ingt jgn ulangi lagi kesilapan yg pernah anda lakukan. ini semua adalah untuk kebahagiaan dan utk kebaikan dri anda juga.

selamat membaca..

1 comment: